StoryBrand.ai je kan je merkverhaal transformeren

Een verzameling digitale schermen die de StoryBrand.ai-interface tonen tegen een levendige paarse achtergrond. Het hoofdscherm, perfect voor storytelling en zakelijke communicatie, biedt opties voor het maken van een campagne en individuele assets, met een warm welkomstbericht bovenaan.

Een kleine 10 jaar geleden kwam Donald Miller op de proppen met het boek ‘Building a Story Brand’. In dat boek schetste hij een framework dat uit 7 stappen bestaat om je merkverhaal overtuigend te communiceren met je klanten. Het is dit framework waar wij ons altijd op baseren bij het bouwen van onze websites voor onze klanten.

Het SB7-framework (StoryBrand 7 – Framework) is na al die jaren nog altijd een veel gebruikt hulpmiddel bij het samenstellen van je marketingverhaal. Het gaat letterlijk uit van een verhaalvorm met de slechterik en de held. Een personage in het verhaal (je klant) heeft het moeilijk, maar met behulp van een gids die dit personage een plan reikt (die gids ben jij) overwint de held uiteindelijk de slechterik of het slechte en wordt de held van het verhaal.

Bij elk van de 7 stappen zijn er gedachtegangen en specifieke stukjes tekst die je moet schrijven om zo je marketingverhaal rond te krijgen. Dit marketingverhaal wordt samengevat in een zogenaamd Brandscript.

Het schrijven van zo’n Brandscript is best wel een uitdaging en daar komt het nieuwe Storybrand.AI nu op de proppen als de gids die ons gaat helpen een held te worden in het schrijven van Brandscripts.

StoryBrand.ai, met de AI van artificiële intelligentie (of wat dacht je anders), maakt het nu wel heel gemakkelijk om met een Brandscript, tagline, ideeën voor blogposts, e-mailseries en zoveel meer op de proppen te komen.

We hebben zelf even supersnel een eenvoudig Brandscript gemaakt voor Webmatic. Aan de hand van verschillende gerichte vragen vult StoryBrand.ai vervolgens het 7-stappen framework in. Het resultaat mag er al best zijn. Als we dit voor ‘echt’ deden dan zouden we natuurlijk een stukje meer tijd gestoken hebben in het beantwoorden van de vragen om het resultaat nog veel gerichter te maken.

Een stroomdiagram van BrandScript, getiteld "Webmatic," integreert StoryBrand.ai principes met secties over het beheersen van ideeën, het aanpakken van problemen, oplossingen, empathie, autoriteit, succesresultaten, transformationele identiteit ("transformeren"), en het vermijden van falen. Het heeft een paars en wit kleurenschema met tekst en iconen.

Werkt StoryBrand.ai ook in een andere taal dan het Engels? We hebben het geprobeerd en als je de Engelse vragen beantwoordt in het Nederlands en duidelijk maakt dat je klanten Nederlandstalig zijn, dan krijg je netjes resultaten in het Nederlands. Dus dat lijkt gewoon te werken.

Voor nu kan je gratis 3 Brandscripts en 3 Taglines aanmaken. Een tagline is bijvoorbeeld zoiets dat je op je homepage in het groot bovenaan je website zet. Een oermens zou als het ware in 3 seconden moeten kunnen zien wat het is dat je doet en welke waarde het hem/haar kan bieden.

Er is ook een 7 dagen gratis proefperiode. Een abo nemen kan op het moment van dit schrijven voor $39 per maand (indien jaarlijks betaald).

Check it out!

    Geef een reactie

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Onze klanten aan het woord

    4.7
    Gebaseerd op 19 reviews
    Christophe Bollaers
    november 3, 2023

    Zeer tevreden over webmatic. Leuke samenwerking met Koen. Hij denkt mee en zit vol leuke ideeën. Een aanrader voor iedereen.

    Jan Vandaele
    oktober 5, 2023

    Prima uitwerking, oplossingsgericht en steeds bereikbaar. Zeer angename ervaring.

    luc Buntinx
    juni 28, 2023

    The collaboration with Koen runs very smooth and in a professional manner. He knows his trade and can (within de borders of the system) make the requested changes.

    Creëer een online avontuur met jou als winnaar!

    Klaar voor je online avontuur?

    © 2025 Webmatic - Alle rechten voorbehouden
    gebouwd door Webmatic